Rangitoto Island, long bay en andere dingen

15 september 2016 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hallo iedereen,

Het gaat hier allemaal super goed. Ik ben nu helemaal in mijn ritme als het gaat om slapen en eten. Met mijn huisgenootjes gaat het ook allemaal goed. Ze zijn super aardig. Tot nu toe gaat het eten koken, wassen en schoonmaken goed. Iedereen draagt zijn steentje bij om het huis schoon te houden.

Vorige week zaterdag zijn we naar Rangitoto Island geweest. Dit is een vulkaan en je moet er per ferryboot heen. Zo wij zijn met z'n allen in de auto gestapt door het drukke verkeer heen naar de haven waar de ferry vandaan vertrokken. We hebben hem gelukkig nog op tijd gehaald want het verkeer in Auckland is echt verschrikkelijk. Maar daar hebben we 295 naar boven gelopen voor het meest mooie uitzicht. We hebben daar van af 12 uur tot 4 uur gelopen. Het was echt super mooi. (De foto's staan ook op de reisblog onder foto's). Toen hebben we met z'n allen gekookt en het was een super maaltijd.

Maandag moest ik voor het eerst naar mijn stage. Hier hebben we een beetje belangrijke dingen besproken en sleutels geregeld die ik nodig had en dat soort dingen dus ik was al vroeg thuis. Donderdag (vandaag) moest ik me weer melden. Nu werd het duidelijk uitgelegd wat ik moet gaan doen en waarschijnlijk start ik volgende week en wordt ik ingewerkt. De campus heeft ook een eigen bus die van de ene campus naar de andere rijd (Er zijn 3 campussen van de universiteit)

Gisteren (woensdag) zijn Maud en ik naar Long Bay Regional Park geweest. Dit zijn stranden met daar naast hoge kliffen waar je ook over heen kunt lopen tussen de weilanden door. Dit hebben we 2 uur gedaan en het was super gezellig en mooi. We hadden het getroffen met het weer want toen wij weer thuis waren was het super bewolkt.

Vanaf dat ik hier ben gekomen loop ik iedere dag bijna minimaal een uur omdat als je naar de universiteit wilt je moet lopen (of je kunt de bus pakken) of als je naar de supermarkt wilt moet je lopen als Mark geen boodschappen hoeft te doen want anders kan ik mee rijden. Maar het is ongeveer 20 min lopen naar de supermarkt of naar de universiteit.

Wij zijn van plan om dit weekend naar het noordelijkste puntje van nieuw zeeland te gaan en daar een mooie weekend rondreis van te maken. Als het weer ten minste een beetje mee zit want het regent nu al vanaf vanmorgen en de weersvoorspellingen zijn niet al te best voor dit weekend helaas. Dus laten we hopen dat het wat wordt.

Kusjes en tot de volgende reisblog.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade