2 weekendjes weg.

17 oktober 2016 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hallo Allemaal!

Hier weer een update.

Op 29-9 ben ik met Mark naar het Whatipu scientific reserve geweest. Dit is eigenlijk gewoon een strand. Maar het was wel lekker om in het zonnetje te wandelen op het strand.

Op 1-10 ben ik ook met Mark naar Sea World geweest. Dit is een heel bekend aquarium in Nieuw Zeeland. Het was een heel groot aquarium met pinguïns en een reuze inktvis (die al dood was). In dit aquarium was er ook een soort tunnel waar je dan doorheen kunt lopen en het lijkt dan alsof je zelf onderwater bent. Het dak en de zijkanten waren van glas en overal waren vissen. Het was super mooi. En ik heb een zeester aangeraakt! Het voelde echt heel raar een beetje als een steen.

7 en 8 oktober heb ik een surf weekend gehad met stage reizen.
We zijn de 1e dag naar onze plek toe gereden en hebben we gesurft in de zee. We kwamen aan bij ons hostel in het begin van de middag en toen kregen eerst een uitleg over hoe je moet gaan staan op het surfbord en wat je het beste kunt doen en niet kunt doen. Toen gingen we met een bus naar het strand waar we een wetsuit aan moesten trekken. We hebben nog wat geoefend op het strand en toen was het tijd om het water in te gaan en het echt te proberen. Het komt er op neer dat ik een paar keer op mijn knieën heb gezeten en verder kwam ik niet. Ik was ook een beetje bang want het waren echt hele grote golven maar ook veel. Als je uiteindelijk op een punt was waar je op je surfbord moest gaan liggen en er kwam 1 golf dan stond je weer voor aan op het strand omdat de golven zoveel kracht hadden. Het was dus best wel moeilijk. Ik heb ook 2 keer het surfbord tegen me hoofd aan gekregen. Maar uiteindelijk was het best wel leuk en ik zou het nog een keer willen proberen alleen met wat kleiner en een stuk minder golven.
In de avond hebben we een BBQ gehouden en hebben we een feestje gehad.

De volgende dag zijn we naar de Hamilton Gardens geweest. Dit is een soort park met veel tuinen in verschillende thema's. Het was wel leuk om te zien maar ook weer niet heel speciaal. We waren daarvoor ook nog bij een grote waterval wezen kijken in Raglan.

Dit weekend (15 en 16 oktober) ben ik met Maud en Mark naar Rotorua geweest. Hier hebben we ook heel veel dingen gezien en gedaan.

Op zaterdag 15 oktober zijn we naar Kuirau park geweest. Dit is een (gratis) park met poelen met water wat heel erg warm is een wat ruikt naar rotte eieren. Dit komt omdat de ene aardplaat onder de andere schuift en zo komt het water omhoog. Hierbij wordt het water opgewarmd door de lava/magma. En hij neemt ook mineralen mee omhoog. En de stank komt van zwavel. (Ik hoop dat jullie het nog snappen). Toen zijn we naar Redwoods geweest. Dit is een groot bos met Californian Coast Redwoods en dit zijn de grootste bomen van de wereld. Hier hebben we bijna 3 uur rond gelopen omdat we een paar keer verkeerd waren gelopen. Toen zijn we naar ons hostel gegaan en daar ons opgefrist om door te gaan naar het avond eten. We zijn gaan eten bij echte Maori's. Dit zijn de eerste bewoners van Nieuw Zeeland. We gingen eerst met de bus naar het dorp waar ze ''wonen''. Hier werden we ontvangen met een welkom ceremonie. Hierbij mochten we niet lachen of wijzen of de mensen nadoen omdat dit niet respectvol is. Het was heel erg indrukwekkend om te zien. Toen we naar binnen mochten (omdat we hebben laten zien dat we in vrede kwamen) kregen we uitleg over de ''huizen'' die er stonden en wat alles betekende en hoe alles werkte. Toen we klaar waren kregen we nog een kleine show van dans en zang en toen was het tijd om te eten. Ons eten was bereid in de grond. Het heet een Hangi. Het was een heerlijke maaltijd en een lekker toetje. Het was de perfecte manier om de dag af te sluiten.
Het weer was wel oké laat in de middag toen we naar de redwoods gingen werd het weer beter. Onderweg nog wat regen gehad.

16 oktober zijn we naar Waiotapu geweest. Ze noem het ook wel ''thermal wonderland''. Hier zijn ook grote gaten in de grond met koken water en een vieze zwavel lucht. Maar dit park was veel mooier dan het park van gisteren. Dit komt omdat er ook andere mineralen in het water zitten wat er voor zorgt dat het water ook een speciale kleur krijgt. Hier hebben we lekker 2 uurtjes rond gehobbeld. Toen zijn we naar de Goverment Gardens geweest. Hier stond een museum en een tuin er omheen. Hier hebben we even rond gelopen en zijn we daarna lekker in de zon op een terras gaan zitten. Toen zijn we naar Skyline Rotorua geweest. Hier zijn we met een kabelbaan omhoog gegaan en met een soort rodel karretje zijn we de berg af gereden dit heet een luge. Dit hebben we 3x gedaan en was echt super leuk om te doen.
Heel deze dag hebben we mooi weer gehad.

Zo dit was wel een lekker lang verhaal over mijn laatste 2 weekenden.

Kusjes uit Nieuw Zeeland x

1. Anja:
    17 oktober 2016
    Klinkt goed Rhodé! Ik heb geen foto's nodig, zie t weer helemaal voor me! Ga je ook nog naar zuid? Veel plezier!!