1e studenten trip

28 september 2016 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hallo Allemaal,

Hier weer een update.
​Ik ben afgelopen zaterdag 24-09 naar de Nikau cave geweest met een studententrip. Dit is een grot met glow worms en veel stalagmieten en stalactieten​. We hebben daar ''gecaved''. Dit betekende dat we met een helm op en een zaklamp door de grot moesten lopen. In de grot is geen normaal pad aangelegd zoals bij alle andere toeristenattracties, we moesten echt klimmen over de stenen en ook door gaten kruipen. Er was een gat waar we ons doorheen moesten laten zakken en toen kwam je in een tunnel en daar moest je op je buik door heen kruipen. Het was 15 meter lang. Heel de weg hebben we met onze schoenen door het water heen gelopen. Het was een hele leuke ervaring het caven. Zo ontdek je de grot heel anders. Toen we uit de grot kwamen waren we allemaal doorweekt behalve onze lieve gids. De tour duurde ongeveer 1 tot 1,5 uur.

Daarna was het tijd om naar de waterval te lopen. Dit was een pad door het bos en langs de rivier. Helaas was het slecht weer en de weg heel modderig dus we moesten wel heel erg uit kijken dat we niet uitgleden. Maar de waterval was niet echt bijzonder maar toch wel mooi. Sommige mensen hebben er nog in gezwommen.

In totaal waren er ongeveer 20 mensen mee en ze waren op 3 na allemaal Nederlands. Ik heb hier weer een paar nieuwe mensen ontmoet. We zijn om 8 uur vertrokken en we waren ongeveer weer om half 8 thuis. Lekker warm gedoucht en gegeten en film gekeken daarna.

De volgende dag waren we van plan om naar een rugby wedstrijd te gaan in het stadion hier vlak bij maar het heeft heel de dag geregend en het stadion was niet overdekt dus we hebben besloten om het niet te doen. In plaats daar van zijn we onze boodschappen wezen doen en toen we weer terug thuis waren hebben we met z'n 4e pannenkoeken gebakken. Toen zijn we met z'n 4e nog in de avond naar de film geweest.

Het weer hier is echt slecht want het heeft hier vanaf zaterdag iedere dag, heel de dag geregend. Je kunt nog niet echt merken dat de zomer hier nog moet komen. Het lijkt net herfst in Nederland.

Voor de rest heb ik nog geen plannen om iets te gaan doen dit weekend.

Kusjes uit Nieuw Zeeland x

Rhodé

P.s. hier is de link van de grot: http://nikaucave.co.nz/