Reis naar het noorden en mijn verjaardag

19 september 2016 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hallo iedereen,

Even een update van mijn.

Dit weekend ben ik met mijn kamergenoten naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland gegaan. Naar Cape Reinga en naar de Bay of Island. Het was een super lange reis van ongeveer 6 uur. We waren om 8 uur vertrokken en heel de weg heeft het geregend. Maar toen we om een uur of 4 bij Cape Reinga kwamen was het super mooi weer. Er was een vuurtoren daar en het was een super mooie omgeving. Voordat we naar Cape Reinga zijn gegaan zijn we naar de 90 miles beach geweest. De 90 miles beach is een strand waar je op kunt rijden net als een snelweg tijdens eb. Onderweg hebben we te horen gekregen dat het niet zo slim was om met onze auto op het strand te rijden vanwege alle regen (helaas Anja). We zijn er wel even gaan kijken en een heel klein stukje erover gereden. Toen we van Cape Reinga terug reden hebben we pas om 8 uur gegeten omdat alle wegen bergwegen waren waar weinig dorpjes of steden aan lagen. We zijn gestopt bij Waterfront Bar & Cafe. Dit was een super gezellig restaurantje. Hier hebben we echt een super lekker pizza gegeten en er was Rugby op tv. Dus de sfeer daar was super gezellig. Gelukkig hadden de All Blacks gewonnen (het rugby team van Nieuw Zeeland). Toen zijn we naar ons hostel gegaan. Dit was echt een super mooi hostel.

De volgende dag zijn we eerst naar een Glow Worm cave geweest. Dit is een grot waar wormen zijn die met hun kont licht geven in het donker om zo hun voedsel te krijgen. Ze trekken vliegen en muggen aan met het licht en ze hebben ''vislijnen'' hangen en daarmee vangen ze de muggen en vliegen. De vislijnen zijn net zoals een web van een spin. Het was erg indrukwekkend om dit te zien. Toen zijn we naar de haven van Paihia gegaan om daar een ferry te pakken voor een 3 uur durende tour rondom de Bay of Islands. Dit was super mooi om te zien. We hebben helaas geen dolfijnen of walvissen gezien. We hebben wel zeehonden gezien. Op de terug weg was onze boot kapot. Hij kon niet meer sturen als hij vol gas gaf. Hij heeft ons naar een eiland gebracht wat leek op een tropisch eiland. Met een mooi strand en mooie bomen. We moesten toen een half uur wachten om met de volgende boot van een andere maatschappij mee te kunnen. Gelukkig konden we er allemaal in. We kregen nog een bon om nog een keer gratis te gaan. Toen zijn hebben we daar gegeten en zijn we terug gereden naar huis. Dit was ook nog 3,5 uur.

En vandaag ben ik jarig.

Tot horens!

Kusjes uit Nieuw Zeeland.