Hobbiton, Coromandal en lake Taupo

9 december 2016 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hallo Allemaal,

Hier weer een update uit Albany Nieuw Zeeland.

Ik heb in de tijd tussen deze en de vorige reisblog heb ik weer lekker veel gedaan.

19-11 ben ik naar Hobbiton geweest. Dit een de filmset van de ‘’Lord of the Rings’’ en ‘’the Hobbit’’. Hier hebben we een rondleiding gekregen en tijdens de rondleiding ook een paar leuke feitje te horen gekregen zoals dat ze alle blaadjes van een boom  gehaald hebben en andere blaadjes met de hand weer aan de boom hebben vast gemaakt. Ze hebben ook een hele boom nagemaakt. Ook hebben ze andere schapen geïmporteerd omdat de schapen die er liepen niet de goede waren. Er zijn 39 Hobbit huizen in het landschap. Deze zijn zo gebouwd dat ze van de regering 50 jaar mogen blijven staan. Er is helemaal niks binnen in de huisjes. Ze hebben het huis van de hoofdrolspeler nagebouwd in een set en het daar opgenomen. Ook in de film stoot Gandalf zijn hoofd tegen de deurframe omdat het huis een stuk kleiner is en dit hebben ze in de film gelaten.

26-11 en 27-11 zijn we naar Coromandel geweest. Hier zouden we zondags gaan kajakken maar het is er niet van gekomen omdat het zo hard waaiden dat de verhuurders hebben gezegd dat het te gevaarlijk was. Hier zijn we eerst naar ‘’Hot Water Beach’’ gegaan. Hier moet je zelf een gat graven op een bepaalde plek in het zand en dan kom je warm water tegen. Helaas waren wij er op een beetje een rot tijd omdat het al vloed begon te worden. Maar op sommige plekken was het water echt warm boven de 40 graden maar op andere plekken was het super lekker om in te liggen. Toen zijn we naar Cathedral Cove geweest. Hier is een stukje van Narnia opgenomen. Dit is een strand met een boog van stenen er overheen. (Je zult het wel zien op de foto). Die avond ging we ook uit. We liepen met z’n allen naar de bar toe toen we ineens langs een huis liepen met 5 jongens die daar zelf wat aan het drinken waren. Hun hadden natuurlijk nog nooit z’n grote groep met studenten voorbij zien lopen in hun kleine stadje. Dus wij met z’n allen naar binnen. Was best wel grappig. Toen zijn ze uiteindelijk met ons mee naar de bar gelopen.

De volgende dag konden we niet kajakken dus hebben we een beetje op het strand gelegen en uitgeslapen.

3-12 en 4-12 zijn we naar Lake Taupo geweest. Hier zijn we eerst naar de blue springs geweest. Hier zijn we eerst naar toe gelopen met een wandeling van ongeveer 50 minuten. De blue springs is een plekje in een ‘’rivier’’ dat een blauwe kleur heeft. De rest van de rivier heeft super helder water dat je de bodem kunt zien. Toen zijn we naar Taupo gegaan onze slaap plek en het ligt naast Lake Taupo. Hier hebben een paar mensen inclusief ik gegolfd. Er was een platform in het water. Iets van 110 meter van de kant vandaan. Met golfballetjes moet je in een van de gaten laden en zou je een geldprijs winnen. Ik ben er daar achter gekomen dat ik totaal niet kan golven.

De volgende dag zijn we naar natuurlijke hotpools geweest. Dit was best een rare ervaring. Je loopt eerst een soort meer/rivier in wat best wel koud is en het oppervlak wel warm. Maar hoe dichterbij je bij de natuurlijke waterbron komt dan wordt het water steeds warmer. Ik denk dat in een bepaalde plek het water wel rond de 38 graden was. Toen we hier klaar waren hebben we lunch gehaald in Taupo en toen gingen we een bootcruise doen naar de NGATOROIRANGI dit zijn tekeningen uit de rots gehakt door de Maori (je ziet wel op de foto’s wat ik bedoel). Het was echt prachtig weer voor een boottochtig van ongeveer 1,5 uur. De zon scheen volop alleen wel een vestje aan als de boot gas gaf. Het was best een mooi gezicht om z’n grote ‘’tekening’’ te zien in de rotsen.

Dit waren mijn afgelopen weekenden. Door de weeks ’s avonds hangen we altijd een beetje op de bank kijken een film of een serie of zijn we rond een kampvuur met een paar mensen of zijn we in de stad (dit alleen 1 dag in de week soms).

Volgend weekend heb ik een wandeling in de bergen van 8 uur voor de boeg. Het weer wat ze voorspellen is helaas niet zo goed. Maar we zullen zien want het weer is hier nooit te voorspellen.

Ik hoop dat het daar goed gaat in het koude Nederland. De zomer hier is 1 december officieel begonnen. Ik heb nog helemaal geen kerst of sinterklaas gevoel gehad. Maar dat komt omdat ik meestal in korten broeken en topjes hier kan lopen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Kusjes uit Nieuw Zeeland

Van reisblog naar fotoboek