Dagjes weg, feestjes en een Nederlandse winkel

16 november 2016 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hallo Allemaal

Hier een beetje een late update.

Het gaat hier allemaal goed met mij. Het weer is mooi, helaas soms wel regenbuien. Ik houd het hier nog wel even vol hoor. Ik heb in de tijd van deze update en de vorige weer een hele hoop gedaan. Dus veel lees plezier haha.

21-10 zijn Mark, Maud en ik naar Shakespeare National Park geweest om daar lekker te wandelen. Het was mooi weer dus we hadden zin om iets te gaan doen. Uiteindelijk hebben we een uurtje lekker buiten gelopen door een mooi landschap. Dit zal je wel op de foto’s zien.

22-10 was de grote dag. Ik ben naar de All Blacks geweest. Dit is het nationale rugby team van Nieuw Zeeland. Dit was een grote wedstrijd omdat ze tegen Australië  moesten spelen. Deze wedstrijd werd gehouden in het Eden park. Ze hebben uiteindelijk gewonnen. In het stadion was het lekker fris want je zit vol in de tocht. Toen het afgelopen was heb ik nog 7 handtekeningen kunnen bemachtigen en een paar foto’s. Deze avond hebben we afgesloten om met nog een paar mensen de stad in te gaan en wat te drinken.

27-10 en 28-10 was het tijd voor de Halloween feestjes. 27-10 zouden ze in de Albany pub (de pub hier bijna naast) een feestje organiseren. Omdat niemand kwam helaas zijn we uit eindelijk naar de stad gegaan. De 28ste zijn we ook naar de stad geweest omdat er een feestje werd gegeven door de organisatie waarmee ik hier ben. Beide feestjes waren super gezellig. 28-10 in de ochtend waren Maud, Dominique en ik naar de hotpools geweest. Dit waren buiten zwembaden met een temperatuur variërend van 38 graden tot zelfs een van 45 graden. Hier ben ik niet in geweest omdat deze te warm was. Maar de 38 graden baden waren lekker ontspannend.

29-10 ben ik met Kay iemand die ook in Lucas Creek woont naar een basketbal wedstrijd geweest. Zijn vriend loopt stage daar en daarom had hij gratis kaartjes. Het was echt super leuk om een keer zo’n wedstijd bij te wonen. Uiteindelijk zijn Mark en ik op 11-11 nog een keer geweest en heeft Mark mij meer kunnen uitleggen over de regels omdat hij zelf basketbal speelt.

30-10 zijn we met al mijn kamergenoten wezen Sandboarden. Sandboaden is als je met een soort surfboard een hele grote zandheuvel afgaat. Het was wel raar om te zien een hele grote zandduin te midden van bomen en bossen. Dit was leuk om te doen maar het was in het begin wel een beetje eng. Dat kwam omdat het echt leek alsof het super steil naar benden ging maar uit eindelijk werd het een hele gezellige dag.

5-11 en 6-11 had ik een weer een georganiseerde reis van studenttrips. Dit keer naar Tauranga en omgeving. We hebben daar veel gewandeld. De 1e dag hebben we een berg beklommen en op het strand gelegen, pizza gehaald en als afsluiter van de avond hebben we een kampvuur gemaakt en vuurwerk afgestoken. Dit omdat er vroeger op de 5e van november iemand in Engeland het parlement probeerde op te blazen. We sliepen in een Marea. Dit is een huis waar de Maori’s samen komen. We paste er gelukkig net in met 36 mensen. De volgende dag zijn we naar de oude goudmijnen geweest, wat een prachtige wandeling was. Dit had ik er nooit van verwacht. Maar heel het weekend was weer gezellig met de groep.

9-11 ben ik koning Willem en koningin Maxima op wezen zoeken in Auckland. Uit eindelijk bleken er nog meer studenten te zijn van Lucas Creek en het verbaasde met nog echt hoeveel mensen er stonden die uit Nederland kwamen. Het is helaas niet gelukt om met ze op de foto te gaan.

12-11 zijn Maud, Dominique en ik naar de Go Dutch store geweest. Go Dutch is een winkel met Nederlandse spullen zoals pepernoten, Curry en frikadellen. Ik heb daar hagelslag en een zak met pepernoten gekocht. We zijn ook nog even lekker over het strand gelopen voor dat we weer terug gingen.

Afgelopen zaterdag was er een kampvuur in de tuin van een andere huis in Lucas Creek daar van 10 tot 5 in de ochtend gezeten omdat dit zo gezellig was. Echt mijn ding, praten, kampvuur en een paar biertjes drinken. Niet zoals in de club waar je moeite moet doen om elkaar te verstaan.

Soms gaan we ook in het weekend naar het strand als het mooi weer is en iedereen thuis is.

Zoals jullie begrijpen uit al de dingen die ik doe dat ik het hier echt super naar me zin heb met mijn kamergenoten maar ook met de mensen die hier in Lucas Creek in andere huizen wonen.

Voor het eerst ga ik ook ‘’veel’’ naar (huis) feestjes (ik let wel op mijn alcohol gebruik hoor ;) ). Ik leef nu echt het studenten leven.

Aankomend weekend ga ik naar Hobbitton, de beroemde plek waar de beroemde film Lord of The Rings is opgenomen. Ik ben benieuwd.

Zo hier hebben jullie weer een heel verhaal met de dingen die ik gedaan heb.

Ik wens jullie heel veel sterkte in het koude Nederland.

Kusjes uit Nieuw Zeeland x