De vlucht en de eerste dag

9 september 2016 - Albany, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Even een korte update over hoe het hier gaat. ​De vluchten gingen erg goed. De vlucht van Amsterdam naar Dubai was 6 uur. Hier in heb ik een beetje liggen slapen en film gekeken ( dit kon omdat ik een tv voor me in de stoel had zitten met films, muziek, games enzovoorts). Ik was heel erg blij dat de stoel naast me leeg was daar heb ik ook mijn spullen neer gezet. Op de stoel in het gangpad zat een man. Toen ik in Dubai uitgestapt was toen keek ik mijn ogen uit. Dit vliegveld was zo groot ik moest zelfs met de METRO (ongeveer 3 min) naar de mijn vertrekhal. Gelukkig had ik 3.5 uur dacht ik maar uiteindelijk was het ongeveer 30 min lopen. Toen had ik een lange vlucht van 16 uur. Gelukkig was deze met een uur verminderd. Hier ook om het uur een beetje geslapen en film gekeken. We kregen 3x eten in het vliegtuig dit voor mijn gevoel om rare tijden. 1x avond eten 1x een punt pizza en 1x ontbijt. Ik had 2 meiden naast met uit Nieuw Zeeland. Deze hebben me nog wat tips gegeven en even gezellig mee gekletst. Hun kwamen net terug van een reis van 2 maanden door Europa. Toen we er bijna waren begonnen de stewardessen ineens te roepen of er een dokter in het vliegtuig was. Het bleek dus dat er iemand was flauwgevallen. Toen we waren geland kwamen er 4 dokters van het vliegveld hem helpen. Allebei de vluchten waren best luxe. Verfris handdoekjes, het eten, het drinken en de films. Dus ik heb me niet hoeven te vervelen. Hoewel de vlucht van 15 uur wel erg lang was. Aangekomen op Auckland (eerder dan verwacht) heb ik een uur staan wachten op mijn taxi die me naar mijn verblijf plaats zou brengen. Toen hij er om 10.10 nog niet stond heb ik uit paniek de mensen die alles regelen een e-mail gestuurd. Achteraf dacht de man dat ik pas om 10.10 zou landen en dan nog door alle douanen en koffers pakken heen moest. Alles is goed gekomen. Aangekomen bij Lucas Creek mijn verblijfplaats na een reis van 45 minuten door een drukke stad heen liet Sandy (de baas) mijn kamer en huis zien. Alles is er en het is best een grote kamer. Er zijn hier nu 2 jongens (1 uit Duitsland en 1 uit Nederland) en 1 Nederlands meisje. Zaterdag of zondag komt er nog 1 Nederlands meisje aan. Iedereen hier is wel een stukje ouder dan ik ongeveer 22 tot 24. Toen ik aankwam ben ik eigenlijk meteen naar het grote winkelcentrum gelopen om al mijn beddengoed, handdoeken en kussen aan te schaffen. En ik ben even meteen langs de universiteit gelopen. Deze is echt heel groot en het zijn echt pracht gebouwen. Toen ik terug kwam en alles in de wasmachine had gedaan kwam Mark (de Nederlandse jongen) binnen hij was eerder klaar met zijn stage. Beetje gekletst met elkaar en handige tips gekregen. Toen moest ik nog naar de supermarkt voor avondeten. Mark heeft me daar heen gebracht want hij had een auto. Toen we terug kwamen was Dominique al bezig met eten koken voor haarzelf. Ik heb zelf iets makkelijks gepakt want ik had toch nog niet echt honger door de rare tijden hier om te eten. Na het eten zijn we met z'n 4e weer naar de winkel gegaan om een buskaart (een soort ov) te kopen voor ons allemaal en nieuwe wokpan en een HMDI kabel zodat we films kunnen kijken. Ik heb 's avonds met Dominique een film gekeken vanaf mijn laptop. Toen heb ik nog even met mama geskypt en gaan slapen. De 1e nacht slapen ging ook goed. En nu zit ik aan mijn ontbijt dit te typen. Ik moet straks met de bus naar mijn oriëntatie toe waar ik uitleg zou krijgen over alles.

De foto's volgen.

Ik wens iedereen welterusten in Nederland. Ik ga nu lekker mijn dag beginnen.

Kusjes uit Nieuw Zeeland.

1. Neil Carolina Arjan en Liam:
    9 september 2016
    Wat fijn dat alles goed gegaan is.... veel plezier meid. En leuk om je blog te lezen!!
  2. Karin Bambacht:
    9 september 2016
    Wat goed te horen dat je veilig bent aangekomen ,een hele reis geweest en nu van alles ontdekken wel leuk dat je al leuke contacten hebt gelegdKijk alweer uit naar je volgende verhaal haha Heel veel suc6 daar en we blijven je volgen hoor!!Groeten uit Brakel